Παρασκευή 21 Σεπτεμβρίου 2007

ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΗ

Η εξεταστική του Σεπτέμβρη πάντα μου άρεσε, ίσως γιατί μετά τους καλοκαιρινούς ρυθμούς το τεμπέλιασμα με καφέδες και βόλτες μου φαινότανε ανούσιο, ίσως γιατί πάντα με προκαλούσανε οι απότομες αλλαγές. Το αποφάσισα φέτος να πάρω πτυχίο κι ας χρωστάω τόσα, όσα χωράνε στις δηλώσεις μαθημάτων. Δεύτερο πτυχίο είναι, αλλά με ενοχλεί που το καθυστέρησα, γιατί ήτανε επιλογή μου, ένα τμήμα για τη γνώση από ενδιαφέρον, Μεθοδολογίας Ιστορίας και Θεωρίας της Επιστήμης (Μ.Ι.Θ.Ε.). «Τι βγαίνεις από αυτό παιδί μού;», ρωτήσανε οι γονείς, όταν τους ενημέρωσα πριν από κάτι χρόνια ότι παρουσίασα τη διπλωματική μου στο μεταπτυχιακό το πρωί και το απόγευμα έδωσα κατατακτήριες και πέρασα στο ΜΙΘΕ. "Μύθος" απάντησα και δεν ξανασχολήθηκε κανείς μαζί μου για αυτό. Αυτή η ακαδημαϊκή χρονιά με λίγη οργάνωση μου αρκεί, έτσι κι αλλιώς με τις σπουδές αν το αποφασίσεις είτε θα διαβάσεις γιατί σ’ αρέσει, είτε γιατί δεν σ’ αρέσει για να ξεμπερδεύεις. Είπα να κάνω ένα διάλειμμα από τον «Απειροστικό Λογισμό» τις παραγώγους και τα ολοκληρώματα και να γράψω κάτι στο blog. Όταν έχεις εξεταστική, χωρίς να σκέφτεσαι τι θα κάνεις επαγγελματικά, χωρίς την παραμικρή υποχρέωση, μόνο γιατί το επιλέγεις εσύ γιατί σου αρέσει, ειλικρινά είναι πολύ ωραία διαδικασία. Μαθαίνεις χωρίς στοχεύεις σε κάτι, η μέρα των εξετάσεων και το να περάσεις το μάθημα λειτουργούν μόνο ως κίνητρο για να μην παρασυρθείς από τα ίδια της καθημερινότητας και να αλλάξεις το βιβλίο για το επόμενο μάθημα π.χ «Φιλοσοφία της Επιστήμης». Οι συμφοιτητές σου, όταν ρωτάς ύλη και καθηγητές σε κάνουν να συνειδητοποιείς πως μόνο το πρώτο πτυχίο προσδιορίζει αυτό που λέμε φοιτητική ζωή… Έχω διάβασμα λοιπόν, αν βαρεθώ θα κάνω μια βόλτα στα blogs!

16 σχόλια:

ΦΥΡΔΗΝ-ΜΙΓΔΗΝ είπε...

Εύχομαι να είναι απολαυστική η e-βόλτα σου, χαλαρωτική και γιατί όχι διασκεδαστική.
"Απ' όλα έχει το πανέρι..."

Καλή δύναμη με την εξεταστική και ΚΑΛΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ!

Γλαρένιες αγκαλιές

magsoulini είπε...

Ευχαριστωωωώ, διαλειμματάκι είναι οι e-βόλτες, διαλειμματάκι κι η εξεταστική...

i-Reporter είπε...

Είναι όμορφο συναίσθημα να κάνεις αυτό που θέλεις, που σου αρέσει και να απελευθερώνεις το μυαλό σου και τις δυνάμεις του. Μοιάζει με το ταξίδι προς την Ιθάκη (ένα τέρμα, τόσο βέβαιο όσο το όνειρο που ξέρουμε ότι υπάρχει...).
Καλή επιτυχία. Εγώ πάλι θέλω να γράψω ένα μυθιστόρημα που δουλευώ - στο μυαλό μου εδώ και κάποιο καιρό. Εγω πάντως θα πήγαινα για διάλειμα να πιω τσίπουρα με φρέσκα ψαράκια.....

magsoulini είπε...

Αν κάνω διάλειμμα για φρέσκο ψαράκι και τσίπουρα, δεν υπάρχει περίπτωση να διαβάσω θα αφιερώσω τουλάχιστον 3 ώρες, όσο για το τσίπουρο, δεν μ΄αρέσει αλλά και ούζο να το κάνω σιγά μην καταφέρω μετά να καταλάβω τις διαφορές των φιλοσόφων, γιατί καλά τα πήγα με τον απειροστικό λογισμό, αλλά τώρα έχει ιστορία αρχαίας φιλοσοφίας. Καφέ με τον Αναξαγόρα, τον Πλάτωνα και τον Αριστοτέλη και κάμποσους ακόμα...Είναι αλήθεια, όμως πως διαβάζω από ένα καταπληκτικό βιβλίο του Mario Vegetti και όχι μόνο δεν με κουράζει αλλά μ΄αρέσει που διαβάζω και τα εκτός ύλης...

Flying Libido With A Ukulele είπε...

Καλύτερο διάλειμμα από το περιδιάβασμα σε στίχους του Ελύτη, που αν κρίνω απ' το προηγούμενο post σου αρέσει ιδιαίτερα, υπάρχει... Να εμπλουτίσω λοιπόν τη συλλογή σου με τρεις τυχαίες λυρικές αποστροφές από το φιλοσοφικό λόγο του Ελύτη… και με αυτές να δώσω το έναυσμα γι' αυτού του είδους τη χαλάρωση (τυχαίες γιατί δεν ξέρω ποια να πρωτοδιαλέξω και ποια ν’ αφήσω απ’ έξω…)
1. «άνθρωποι μ’ ελαφρές ομπρέλες περνούσανε λοξά και μου χαμογελούσανε
κρατούσανε στο χέρι τους μια γαρδένια
μισάνοιγαν την μπαλκονόπορτα και μου ’βαζαν αλλόκοτους δίσκους στο πικάπ
αίφνης εκείνο το «Μισάνοιξε το ρούχο σου κι έχω πουλί για σένα».
Μου το ’χε φέρει ο Ιππότης ποδηλάτης
ύστερα τράβηξε τον σπάγκο
κι εγώ κολπωνόμουν μες στον αέρα…»

2. «δεν είναι πάντα πιο μικρό το σπίτι απ’ το βουνό
δεν είναι πάντα πιο μεγάλος από το λουλούδι ο άνθρωπος
λανθασμένες είναι όλες οι αποστάσεις
και άδικα πιστεύω καυχησιολογούμε λέγοντας
«ο κόσμος είναι αυτός»
Ο κόσμος είναι το φυτό που ορθώνεται και τρέχει με τη μουσική
τα παιδιά που ζωγραφίζουν τοίχους
συμπαρασύροντας το πιο παρθένο μέρος των πραγμάτων
η σύνθεση απ’ όλα αυτά, μια ζωή πλήρης εν τέλει…»

3. «τι κρίμα που δεν βρέθηκε το λιγκουαφόν της ηδονής ακόμη
τώρα που η φύσις λιγοστεύει και σπανίζει ο άνεμος
και οι άνθρωποι σήπονται σε δάση ολότελα φανταστικά
θα ’ταν ύψιστη σοφία να συμβιβαστούν οι Άγιοι με το σώμα τους
ν’ ακούσουν πάλι των αγγέλων τη λαλιά να πέφτει
σαν ψιλή βροχούλα εαρινή
την ώρα που η κάθε είδους γνώση φλέγεται…»

i-Reporter είπε...

Υπάρχει μεγαλύτερο "δώρο" (και...κατάρα)απο την φαντασία; Υπάρχειμεγαλύτερη κατάρα (και "δώρο"...) απο την αναγκαστική πορεία μέσα στην ύλη των ηλιθίων; Υπάρχει άραγε επιστροφή στην "αθωότητα" όταν πια την έχεις χάσει προ πολλού; - εγω πίνω ενα κόκκινο κρασάκι(σκέτο "αίμα" - καθαρό απο κάθε φάρμακο)και βγαίνω στην αρένα της πόλης, για άλλη μια "μονομαχία ζωής". - Mario Vegetti ε; Και καφέ με τον Σωκράτη κλπ; Θα ηθελα να έπινα έναν καφέ στην παλιά πλάκα τώρα...

magsoulini είπε...

Flying Libido With A Ukulele: Ευχαριστώ για τη βόλτα σου από εδώ, είμαι πρωτίστως Ε Λ Υ Τ Ι Κ Η τι να με κάνω; Για το φευγάτο του, το ουσιαστικό του, το αλλιώτικο του, το ερωτικό του και κυρίως το αισιόδοξό του, το όλο του απλού, το απολυτο της ελευθερίας, την πραγμάτωση της ιδιωτικής οδού,...
Σε ευχαριστώ για τα αποσπάσματα του Ελύτη αν και σε πέρίοδο εξεταστικής το πας να με αφήσεις μετεξεταστέα, εγώ που νόμιζα πως διαβάζοντας μια πρόταση Ελύτη ξέρω και από ποιο έργο του είναι, τώρα δεν μπορώ να απαντήσω...Αχ, "γνώση που φλέγεται"...

magsoulini είπε...

nikos: Είναι ιδιωτική υπόθεση η αθωότητα, είναι μονομαχία με τον εαυτό σου,κάνε μια βόλτα στην πλάκα, μέρα μεσημέρι, με λιακάδα, με ή χωρίς καφέ κι είναι η πόλη και η βοή της ήδη αποκρυσμένη...

i-Reporter είπε...

Ο ερωτας.
Το αρχιπελαγος
Κι η πρωρα των αφρων του
Κι οι γλαροι των ονειρων του
Στο πιο ψηλο καταρτι του ο ναυτης ανεμιζει
Ενα τραγουδι

Ο ερωτας
Το τραγουδι του
Κι οι οριζοντες του ταξιδιου του
Κι η ηχω της νοσταλγιας του
Στον πιο βρεμενο βραχο της η αρραβωνιαστικια προσμενει
Ενα καραβι

Ο ερωτας
Το καραβι του
Κι η αμεριμνησια των μελτεμιων του
Κι ο φλοκος της ελπιδας του
Στον πιο ελαφρο κυματισμο του ενα νησι λικνιζει
Τον ερχομο.
-----
εκανα μια βόλτα στην βαβέλ...επάνω στην 800αρα μου μηχανή αναμεσα στα στοιβαγμενα αυτοκινητα. -
- είναι όντως ιδιωτικη υπόθεση η "αθωότητα",σαν ένα κουταλάκι γλυκού που λιώνει αργά στον ουρανίσκο σου.....

Σπύρος Σεραφείμ είπε...

καλό διάβασμα να πω; καλό σερφάρισμα; άντε: καλό μήνα!

magsoulini είπε...

Σπύρο: Ευχαριστώ για το καλό μήνα κι ανταποδίδω, πάει η εξεταστική, θα πάρω μια εργασία αύριο για ένα μάθημα και τον Φεβρουάριο πάλι, ίσως από Ιανουάριο. Τη χάρηκα όλη τη φάση με την εξεταστική, σούπερ φάτσες τα πιτσιρίκια, σούπερ διάθεση. Σερφάρισμα έχει πάντα, εδω κι έντεκα χρόνια, σταθερά, σχεδόν καθημερινά, εξάρτηση έχω πάθει καφές, τσιγάρο, μουσική, ιντερνετ, βιβλία κι έχω κι όλους να μου λένε πως είμαι πολύ ανεξάρτητη..

Vrakas Kostas είπε...

...Δειαλειμματακι εναι και η..ζωη μας!!!Αυτη προ παντων!!!
Μην το..ξεχνας ποτε αυτο!!!
Καλημερα!!!

i-Reporter είπε...

Αόρατα δεσμά, αόρατα καρφιά, αόρατα χαμόγελα...Εχει νόημα η εκπαίδευση ή η Παιδεία; Και για ποιόν ( το γιατί...είναι ολόκληρη "εργασία").

magsoulini είπε...

vrakas kostas:
Το έχω συνειδητοποιήσει αυτό το διαλειμματάκι που λέγεται ζωή πολύ καλά. Έχει χτυπήσει δυστυχώς αρκετές φορές το κουδούνι για τέλος αυτού του διαλείμματος τα 5 τελευταία χρόνια για δικούς μου ανθρώπους, υπέροχους που φύγαν για αλλού σε χρόνο ελάχιστο...Δυο δεδομένα χρειάζονται σε αύτη τη ζωή, υγεία και καλοσύνη, για όλα τα υπόλοιπα, προσπάθεια, άλλα θα πάνε καλά, άλλα στραβά, ε και; Το άγχος, που πολλοί ισχυρίζονται το θεωρώ πολυτέλεια, η στενοχώρια δεν παλεύται για ανίατα προβλήματα υγείας, άντε κι η αχαριστία που προσφέρεται δωρέαν, αλλά την θεωρώ πλέον δεδομένη.Δεν θα το ξεχάσω ποτέ, υπόσχομαι!!!

magsoulini είπε...

nikos: Έχει νόημα και η εκπαίδευση και η παιδεία, ίσως το μεγαλύτερο και δεν είναι εγωιστικό απλά για τον εαυτό του καθενός. Το μεγαλύτερο λάθος είναι πως και την επαίδευση και την παιδεία τις έχουν ταυτίσει με την τύχη (όπου περάσεις στις πανελλήνιες) και την επαγγελματική αποκατάσταση. Θέλουν οι γονείς τα παιδιά τους δημόσιους υπαλήλους και θέλου να αποφασίζουν αυτοί από τη στιγμή που γίνονται φοιτητές. Εχώ δει γονείς να γράφουν τα καμάρια τους στο πανεπιστήμιο, να παρεμβαίνουν σε καθηγητές και να ισχυρίζονται ψυχολογικά προβλήματα. Έλεος στα 18 σου να θες τη μαμά και να χεις ψυχολογικά, από που; Από τους αποτυχημένους ή ανύπαρκτους γονείς;
Ας φάνε τα μούτρα τους στα 18 δεν έχει επιπτώσεις, ας ζοριστούνε, ε και;

i-Reporter είπε...

Συμφωνώ. Ξέρεις τι θεώρησα στους γονείς μου ως την μεγαλύτερη συνεισφορά τους σε μένα; Οτι μεγάλωσα μόνος (απο τα 12 μου χρόνια...)έχοντας μόνο την αγάπη τους (χωρίς...λεφτά).Ξέρεις τι θεώρησα την μεγαλύτερη συνεισφορά της "γυμνασιακής-λυκειακής" εκπαίδευσης σε μένα; Οτι γνώρισα "στις ταβέρνες και μαζώξεις σε σπίτια" τους σπουδαίους ανθρώπους της εποχής μου. Οτι ανοιξα το μυαλό μου στα ρεύματα και το άφησα να...δοκιμαστεί. Η Παιδεία, κατά την ταπεινή μου γνώμη, "κατακτιέται" στο πεζοδρόμιο της ζωής "με την δια βίου εκπαίδευση". Τα "οικογενειακά κουκούλια" άξίζουν και πρέπει να υπάρχουν ως "αόρατη ασπίδα ασφάλειας και αγάπης" (απλής ανιδιοτελούς προσφοράς στο άπειρο).
Δυστυχώς, συνειδητά σήμερα, καταστρέφονται πολλά, γιατί ο "πολτός" αποφέρει περισσότερα στο "σύστημα". Η απλά γιατί δεν χρειάζεται "τόσους ανθρώπους".
- Και κάτι για όσα έγραψες στο προηγούμενο Post. "Ουδείς ασφαλέστερος εχθρός του ευεργετηθέντος", έγραφε μια μικρή πινακιδίτσα επάνω απο την καρέκλα του Ανδρέα Παπανδρέου, στο σπίτι που η Λιάνη γκρεμισε για να γίνουν διάφορες μεζονέτες "και να ζήσει άνετα το υπόλοιπο του βίου της με τους εραστές της".
Να έχουμε την υγειά μας και να χαμογελάμε σε όλα τα δύσκολα....